Форма у музиці. Малі музичні форми.
Кожний музичний твір також має свою форму, свою будову.
Музична форма - це побудова музичного твору (кількість тем и настроїв, їх чергування), завдяки якій композитор розкриває зміст музики.
- як звучить музика?
- скільки має настроїв?
- скільки думок висловив композитор?
- як ти гадаєш, скільки в цій п'єсі частин?
- Як звучала музика?
- Можна її поділити на частини?
- Скільки частин ти нарахував (нарахувала)?
- Чим вони різняться?
Урок №29.
Тема. Тричасткова форма.
Урок №30.
Варіаційна форма.
1.виконання на роялі .
Урок №31.
Варіації в оперній виставі.
Варіації на тему пісні "Веселі гуси".
Цей святий вночі прийде,
Подарунки покладе.
В грудні зустрічі чекай...
Звуть святого... Миколай.
Пісня та мультфільм "Святий Миколай".
З неба падають сніжинки,
Люди всі несуть ялинки.
Рік старий кудись утік –
Так приходить… Новий рік.
- Запам'ятати зимові українські свята і традиції пов'язані з ними.
- Співати "Сніжну пісеньку ".
- Виконувати ритмічні вправи.
- Прослухай уважно казку " Снігова королева"
- Яких персонажів з казки ти запам'ятав?
- Якою музикою ти б розповів про кожного з них?
П'єса "Снігова Королева" із сюїти.
- Слухай п'єси з сюїти Ж. Колодуб " Снігова Королева".
- Співай "Сніжну пісеньку".
- Порівняй музичні твори - балет " Снігова Королева" і сюїта "Снігова Королева".
І І І І
П П П П
І І П І
П І П І
П П П І
Музика і слова М. Шуть. "Снігова пісня".
- Виконуй ритмічну вправу
- Уважно роздивися зображення- таблиці про балет та оперу. Які види мистецтва потрібні для постановки балетної та оперної вистав?
- Послухай дитячий мультфільм-оперу " Три ведмедя"
Домашнє завдання.
Співати пісню "Снігопад".
Виконувати вправу Зимові ритми.
Слухати музичні твори.
Відповідати на питання.
Гайдну був притаманний надзвичайний гумор. Одного разу Гайдн, намагаючись розвеселити гостей , вирушив на ярмарок у невелике угорське містечко і накупив там цілий кошик свистунців, «зозуль», дерев'яних труб та інших дитячих музичних інструментів. Він не полінувався вивчити граничні можливості та характерні властивості цих інструментів - і написав для них найкумеднішу симфонію.
Виконай завдання. Навчися усно відповідати на питання.
1.Герої яких музичних творів зображено на картинках? Згадай жанр (різновид музичного твору), назву та автора.
Б.
2.Порівняй музичні твори
сюїта | балет | |
спільне | ||
різне |
3.Що таке симфонія?
4.Кого називають батьком симфонії?
5.Яку симфонію ти слухав?
Пісня про зиму у виконанні дітей нашого ліцею.
Композитори жартують.
Про маленького В. Моцарта.
Урок № 16.
- Слухай і співай пісню.
- Послухай "Танець сніжинок" П Чайковського. Як змінюється музика? Що вона малює? Як ці зміни відтворені у рухах?
- За допомогою яких засобів виразності композитор зобразив сани з дзвониками
- Послухай пісню. Який вона має настрій?
- Чи схожі за характером пісня та п'єса "Дід Мороз"?
П'єса. А. Рубінштейн. "Мелодія".
1. Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
розмалюємо світ у яскраві барви.
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
добрий ранок, сонечко, світ такий чудовий! (2)
2. Дощик ллє цілий день, стукає в віконце,
не виходить з-за хмар золотаве сонце.
Ми візьмемо до рук фарби кольорові:
добрий вечір, дощику, світ такий чудовий! (2)
3. Темну ніч, сірий день гарно розфарбуєм,
заспіваєм пісень, мрію намалюєм.
В небо кульки летять різнокольорові:
добрий день, країно, світ такий чудовий! (2)
4. Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
розмалюємо світ у яскраві барви.
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
Урок №10.
Портретна галерея. Мовні та музичні інтонації.
- Музика має чіткий, переривчастий, маршовий ритм.
- Поспішний, квапливий темп.
- Гучну, різку динаміку.
- Стрибучу мелодію.
- Темний, насичений тембр.
- Переважають низький і середній регістри.
- Порівняй це звучання "Маршу Бармалея" з попереднім виконанням. Поділися своїми враженнями.
- Про якого казкового героя наступний музичний твір?
- Склади музичний приклад у стовпчик, який би характеризував п'єсу "Дюймовочка".
- Про що тобі говорять ці зображення дівчат?
- Якщо ти був би композитором, якою музикою про кожну з них розповів би?
- Який музичний інструмент, на твою думку, найбільше підходить для розповіді про кожну з подруг?
- Прослухайте п'єсу " Три подружки".
- Чи схожі за характерами музичні портрети й портрети образотворчого мистецтва ?
- У якому порядку композитор музичними звуками розповів про подруг?
- Згадай, як виглядають Герб, та Прапор України.
- Послухай Державний Гімн України (слухай стоячи, уважно).
- Запам'ятай авторів (композитора, поета) Державного Гімну України
Українська народна пісня "Вівці мої вівці".
Вівці мої,
вівці.
|
- Поцікався, які види єдиноборств включено до змагань хортингу.
- Разом із друзями виконай ритм вірша.
І І І І ППІ
І І І І ППІ
1.В світі справжня є дивинка:
Ліс, а в лісі тім ялинка,
Білка там у гущині
Знай співа дзвінкі пісні
Та горішки розгризає —
В них шкарлупка золотая
Й смарагдове зеренце.
Найдивніше диво це!»
На ялинці там високій,
Бачить, білочка при всіх
Золотий гризе горіх,
З нього зернятко виймає
І шкарлупки всі збирає,
В рівні купки їх кладе,
Та ще й пісеньку веде
При усьому при народі:
Ой в садочку, на городі!
2.Є на світі справжнє диво:
Море збуриться бурхливо,
Закипить та зареве,
Та на берег напливе,
Розіллється в шумовинні —
І лишаться на камінні,
В панцирах, мов жар зорі,
Тридцять три богатирі,
Та все велетні вродливі,
Добрі лицарі сміливі,
Йдуть дозором по землі
З Черномором на чолі.
Це вже диво — справжнє диво
Кожен скаже справедливо!»!
3.«Десь царівна є на світі,
Та такої красоти,
Що й очей не відвести;
Денне світло затіняє,
А вночі, як сонце, сяє —
Місяць у косі блищить,
На чолі зоря горить.
А сама вона, як пава,
Походжає величаво,
Як розмову поведе —
Наче горлиця гуде.
М.А.Римський-Корсаков. "Політ джмеля"з опери "Казка про царя Салтана".
— І джмелем умить зробився.
Полетів щодуху джміль
І кораблик серед хвиль
Наздогнав в одну хвилинку
Та й забився у щілинку.
Він над бабою кружляє,
Просто їй на ніс сідає,
Та як вжалить богатир —
Так і вискочив пухир!
Тут ізнов пішла тривога:
«Ой, рятуйте, ради Бога!
Пробі! Ґвалт! Лови, лови!
Та дави його, дави!..
Ми ж тебе... Зажди хоч трішки!
Стій!..» А джміль — в віконце нишком
Та над морем загудів
І додому полетів.
- Про що співається в пісні? Як її треба виконувати?
1. Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
розмалюємо світ у яскраві барви.
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
добрий ранок, сонечко, світ такий чудовий! (2)
2. Дощик ллє цілий день, стукає в віконце,
не виходить з-за хмар золотаве сонце.
Ми візьмемо до рук фарби кольорові:
добрий вечір, дощику, світ такий чудовий! (2)
3. Темну ніч, сірий день гарно розфарбуєм,
заспіваєм пісень, мрію намалюєм.
В небо кульки летять різнокольорові:
добрий день, країно, світ такий чудовий! (2)
4. Ми візьмемо до рук кольорові фарби,
розмалюємо світ у яскраві барви.
Сонце світить, а ми радісні й здорові:
1. Хто є батьком симфонічного оркестру?
2. Як слово «симфонія» перекладається на українську мову?
3. Яка цифра співзвучна зі словом «соліст».13,8,1,16,10.
4. Який вам відомо твір, що допоміг розібратися у складі симфонічного оркестру? Назви назву та автора.
5. Яке слово зайве? Оркестр, квартет, дует, тріо.
6. Перелічіть струно-смичкову групу симфонічного оркестру від інструменту, який звучить найнижче до інструменту цієї групи, який має найвищий голос.
7. Яке слово зайве? Труба, туба, гобой, валторна, тромбон. Аргументуй свій вибір.
8. Який музичний інструмент виконує тему кішки у симфонічній казці?
9. Тему якого героя у симфонічній казці виконує фагот?
10. Які музичні інструменти у симфонічній казці імітують постріли зі зброї?
11. Хто керує симфонічним оркестром?
12. Перелічіть усі групи симфонічного оркестру.
Існує безліч прийомів музичної
виразності для створення гумористичного ефекту:
- нарочито введені в музику фальшиві ноти;
- невиправдані паузи;
- недоречне посилення або загасання звучності;
- включення в музику ризьких контрастів;
- наслідування звуків природи, які легко впізнати;
- шумові ефекти і багато іншого.
Музичні твори, які мають веселий і життєрадісний, пустотливий або грайливий характер, цілком можна вписати в категорію гумористичних, якщо врахувати, що поняття "гумор" в широкому сенсі - це все, що викликає веселий настрій.
Гумор в літературі.
Пєса. А. Рубинштейн. "Мелодія".
(18-22 мая).
- Присутствуют в музыке повторы?
- Как звучит тема (рефрен), которая повторяется несколько раз?
- Чем эпизоды отличаются от рефрена?Урок
Круг в музыке.
Седьмого вальса легкий шаг,
Как вешний ветерок,
Как трепетанье птичьих крыл,
Как мир, который я открыл
В сплетенье нотных строк.
Еще звучит тот вальс во мне,
Как облако в голубизне,
Как родничок в траве,
Как сон, что вижу наяву,
Как весть о том, что я живу
С природою в родстве.
Что болтунья Лида, мол.
А болтать-то мне когда?
Мне болтать-то некогда!
Драмкружок, кружок по фото,
Хоркружок - мне петь охота,
За кружок по рисованью
Тоже все голосовали.
А Марья Марковна сказала,
Когда я шла вчера из зала:
"Драмкружок, кружок по фото
Это слишком много что-то.
Выбирай себе, дружок,
Один какой-нибудь кружок".
Ну, я выбрала по фото...
Но мне еще и петь охота,
И за кружок по рисованью
Тоже все голосовали.
А что болтунья Лида, мол,
Это Вовка выдумал.
А болтать-то мне когда?
Мне болтать-то некогда!
А у нас учитель строгий,
Он сегодня на уроке
Объяснял насчет Японии
Вы спросите, кто не понял.
Я спросила как считаться,
Что японцы есть китайцы.
Я спросила о Японии
"Это там родились пони?"
Потом учитель говорил,
Что был китайский мандарин
Я учителя спросила
А есть японские ли апельсины.
А что болтунья Лида, мол,
Это Вовка выдумал.
А болтать-то мне когда?
Мне болтать-то некогда!
Я теперь до старости
В нашем классе староста.
А чего мне хочется?
Стать, ребята, летчицей.
Поднимусь на стратостате...
Что такое это, кстати?
Может, это стратостат,
Когда старосты летят?
А что болтунья Лида, мол,
Это Вовка выдумал.
А болтать-то мне когда?
Мне болтать-то некогда!
У меня еще нагрузки
По-немецки и по-русски.
Нам задание дано -
Чтенье и грамматика.
Я сижу, гляжу в окно
И вдруг там вижу мальчика.
Он говорит: "Иди сюда,
Я тебе ирису дам".
А я говорю: "У меня нагрузки
По-немецки и по-русски".
А он говорит: "Иди сюда,
Я тебе ирису дам".
А что болтунья Лида, мол,
Это Вовка выдумал.
А болтать-то мне когда?
Мне болтать-то некогда!
Комментариев нет:
Отправить комментарий