Ідентифікатор – 805-359-42-85.
Пароль - 197337
мій вайбер - 068-803-77-15.
2 семестр.
Як звучав твір? Скільки і які настрої присутні в цій музиці? Розкажи про засоби музичної виразності та розвиток музики.
Гайдну був притаманний надзвичайний гумор. Одного разу Гайдн, намагаючись розвеселити гостей , вирушив на ярмарок у невелике угорське містечко і накупив там цілий кошик свистунців, «зозуль», дерев'яних труб та інших дитячих музичних інструментів. Він не полінувався вивчити граничні можливості та характерні властивості цих інструментів - і написав для них найкумеднішу симфонію.
Перевірь себе.
5клас. Тема. Симфонічний оркестр.
1 рівень.
1.(1 б.)Напиши назви груп інструментів симфонічного оркестру.
2.(1 б.)Хто є батьком симфонічного оркестру і симфонії?
3.(1.б.)Назви струно-смичкові інструменти симфонічного оркестру від інструменту, який звучить нижче за всіх, до інструменту, який має найвищий голос.
2 рівень.
4.(1 б.) Які музичні твори відносять до симфоній? Частину з якої симфонії ти слухав?
5. (1 б.) Як називається виконання музики всім складом оркестру?
6.(1 б.) Перелічи мідні духові інструменти симфонічного оркестру.
3 рівень.
7.(1 б.)Назви місце знаходження симфонічного оркестру, коли він супроводжує вистави в театрі.
8.(1,5 б.) Напиши авторів та назви творів, які допомогли тобі розібратися у питанні про склад симфонічного оркестру.
9.(0,5 б.) Хто керує оркестром?
4 рівень.
10.(1 б.)Назви дерев’яні духові інструменти симфонічного оркестру.
11.(2 б.) Яким інструментам симфонічного оркестру ти доручиш зображення звуків природи:
· краплі дощу;
· грім;
· спів солов’я;
· вовче завивання;
· морські хвилі.
СПІВАЦЬКІ ГОЛОСИ
ЖІНОЧІ | ЧОЛОВІЧІ | ДИТЯЧІ | |
ВИСОКІ | СОПРАНО | ТЕНОР |
ДИСКАНТ |
СЕРЕДНІ | МЕЦЦО-СОПРАНО | БАРИТОН | АЛЬТ |
НИЗЬКІ | КОНТРАЛЬТО | БАС |
Діапазон – відстань між найнижчим і найвищим звуками, які може виконати голос або музичний інструмент.
Основні види жіночих співацьких голосів.
· сопрано,
· меццо-сопрано
· контральто.
Вони різняться, діапазоном, а також тембровим забарвленням. До числа тембрових властивостей можна віднести, наприклад, такі, як прозорість, легкість чи, навпаки, насиченість, сила голосу.
Сопрано – женский самый высокий певческий голос, его обычный диапазон – две октавы (целиком первая и вторая октава). В оперных спектаклях часто партии главных героинь исполняются именно певицами с таким голосом. Если говорить о художественных образах, то лучше всего высокий голос характеризует молодую девушку или какого-нибудь фантастического персонажа (например, фею). Сопрано по характеру звучания разделяют на лирическое и драматическое – вы и сами легко можете представить себе, что партии девушки очень нежной и девушки сильно страстной не может исполнять одна и та же исполнительница.
Если голос с лёгкостью справляется с быстрыми пассажами в высоком регистре, то такое сопрано называют колоратурным.
Меццо-сопрано – женский голос с более густым и сильным звучанием. Диапазон этого голоса – две октавы (от ля малой октавы до ля второй). Меццо-сопрано обычно поручаются партии зрелых женщин, сильных и волевых по характеру.
· тенор
· баритон
· бас
Тенор самый высокий, его высотный диапазон – ноты малой и первой октав. По аналогии с тембром сопрано, исполнителей, обладающих этим тембром, разделяют на теноров драматических и теноров лирических.
Баритон – этот голос отличается своей мягкостью, густотой и бархатностью звучания. Диапазон звуков, которые может спеть баритон, заключается в пределах ля большой октавы до ля первой октавы. Исполнителям с таким тембром часто поручаются мужественные партии персонажей опер героического или патриотического плана, однако мягкость голоса позволяет раскрывать и любовно-лирические образы.
Бас – голос самый низкий, может петь звуки от фа большой октавы до фа первой. Басы бывают раскатистые, «гудящие», «колокольные». Соответственно и партии персонажей для басов отличаются разнообразием: это и героические, и «отцовские», и даже комические образы.
Наверное, вам интересно узнать, какой же из мужских певческих голосов самый-самый низкий? Это бас-профундо (глубокий), иногда певцов с таким голосом называют также октавистами, так как они «берут» низкие ноты из контроктавы.
Українська народна пісня "Вівці мої вівці".
Вівці мої, вівці.
|
Анатолій Солов'яненко
(1932-1999)
тенор
!!!Обов'язкове письмове опитування!!!
для всіх учнів класу.
Тема. Професійна вокальна музика.
1.(1,5б.) У якому місті знаходиться цей пам’ятник? На честь кого
встановлено? Що написано на ньому?
2.(1б) Вибери цифру, яка співпадає зі словом «соліст». 13, 8, 1, 16,10.
3.(1б.)Напиши ім’я та прізвище відомої співачки-харків’янки, яка володіла
колоратурним сопрано.
4.(1б.)На які групи поділяються усі людські голоси?
5.(1б)Закресли зайве слово. Баритон, тенор, дискант, бас.
6.(1б.) До якого різновиду музичних творів належать великі твори для будь-
якого музичного інструменту чи голосу у супроводі симфонічного оркестру?
7.(1б.) Які особливості співацького голосу беруться до уваги при розподілу на групи?
8.(1б.) Де, на честь кого встановлено цей витвір мистецтва?
9.(1,5б.) Які музичні твори відносяться до духовної музики? Наведи приклад
духовного твору, з яким ти знайомився на уроках, назви автора.
10.(1б.)Як називається спів без інструментального супроводу? Звучить тільки голос.
11.(1б.)Яке слово зайве? Оркестр, дует, квартет, тріо.
Микола Дмитрович Леонтович
Микола Дмитрович Леонто́вич — український композитор и хоровий диригент, піаніст, громадський діяч, педагог. Автор широковідомих обробок українських народних пісень для хору «Щедрик», «Дударик», «Козака несуть». Його щедрівка «Щедрик» перекладена багатьма мовами і відома у англомовному світі як «Carol of the Bells».
- український композитор 19-20 ст. , батько української класичної (зразкової) музики.
- фольклорист
- педагог
- диригент
- піаніст
- хормейстер
- засновник першого вищого навчального закладу для музикантів (консерваторії) в Україні.
Українська народна пісня "Пливе човен".
М. В. Лисенко. Баркарола. ( Обробка української народної пісні "Пливе човен".
Театр опери та балету в місті Харкові носить ім'я
М.В. Лисенка.
Урок №20.Дитячі опери Миколи Лисенка.
М. В. Лисенко написав три дитячі опери – «Коза Дереза», «Зима і Весна», «Пан Коцький». В основу опер покладено українські народні казки.
Опера – музична вистава, для постановки якої необхідні мистецтва: 1література – відповідає за сценарій ( лібрето); 2музика – відповідає за музичне оформлення. Симфонічний оркестр супроводжує виставу, керує оркестром диригент, під час вистави симфонічний оркестр знаходиться в оркестровій ямі; 3 вокал – спів замість розмови; 4.хореография – танці та рухи під музику 5.образотворче мистецтво – оформлення сцени (декорації), костюми, грим, освітлення, необхідні для вистави речі; 6.акторська майстерність– вміння співака і танцюриста виразно і правдиво зіграти роль.
Оркестрова яма в театрі.
М.В. Лисенко. Опера "Коза Дереза"
https://www.youtube.com/watch?v=iDBuua3uuAE&t=9s
У 1 частині концерту звучить мелодія пісні лірника, у фіналі – мелодія української народної пісні «Вийди, Іванку».
П. І. Чайковський. Перший концерт для фортепіано з оркестром. 3 частина ( фінал).
"Грицю, Грицю, до роботи".
- Колядки
- Щедрівки
- Засіванки.
Весна.
СОН
Тарас Шевченко
На панщині пшеницю жала,
Втомилася; не спочивать
Пішла в снопи, пошкандибала
Івана сина годувать.
Воно сповитеє кричало
У холодочку за снопом.
Розповила, нагодувала,
Попестила; і ніби сном,
Над сином сидя, задрімала.
І сниться їй той син Іван
І уродливий, і багатий,
Не одинокий, а жонатий
На вольній, бачиться, бо й сам
Уже не панський, а на волі;
Та на своїм веселім полі
Свою таки пшеницю жнуть,
А діточки обід несуть.
І усміхнулася небога,
Проснулася — нема нічого...
На сина глянула, взяла,
Його тихенько сповила
Та, щоб дожать до ланового,
Ще копу дожинать пішла.
Лановий — панський наглядач над кріпаками на польових роботах.
- боротьбу з турецько - татарськими нападниками, польською шляхтою;
- визвольну боротьбу українського народу під проводом Богдана Хмельницького;
- стихійні селянські повстання та їх героїв.
Яким українським героям-козакам присвячено пісню?
Кобзарі - літописці народного життя.
Козаки не могли жити без доброї пісні, без музики. Вони грали на бубнах, трубах, барабанах, але найчастіше на бандурах, лірах і кобзах.
Колісна ліра.
Кобза.Бандура.
За часів козаччини в Україні з'явилося багато кобзарів - співців -мандрівників, яких осліпили вороги в неволі. Навіть незрячими вони зберегли свій бойовий дух. Добрі люди допомогли їм змайструвати кобзу, опанувати гру на ній. Ось і ходили вони по Україні та в думах розповідали про своє життя, оспівували доблесть і славу героїв. В мандрах кобзарів супроводжували діти-сироти-поводирі.
Л.Жемчужников. "Кобзар на шляху"
Речитатив - спів близький до розмови.
«Плач невольника» є однією із найдавніших дум, вона була написана у 15-16 столітті. За стилем і мелодією ця дума нагадує поховальні голосіння. В думі розповідається про страждання козаків в турецькій неволі і благання визволити їх.
Дума Плач Невольника.
У святу недїлю не сизі орли заклекотїли, Стали бідні невольники на собі кров християнську забачати, |
Пам'ятник розстріляним кобзарям у Харкові.
Мультфильм "Маруся Богуславка".
Дума про Марусю Богуславку.
Дума про Марусю Богуславку.
Порівняння історичної пісні та думи.
спільне | різне |
· Вокально-поетичні твори. · З’явилися разом з козацтвом. · Розповідають про реальні події та реальних героїв. | · Дума більша за пісню. · Дума виконується тільки соло, а пісня і соло, і ансамблем, і хором. · Дума виконується тільки з музичним супроводом (співак співає й сам собі акомпанує чи на кобзі, чи на бандурі, чи на колісній лірі). Пісню може супроводжувати і один інструмент, і декілька, і оркестр. А може виконуватися пісня без музичного супроводу - а капела. · Дума виконується речитативом. |
|
|
На якому фото, на твій погляд, зображено виконання думи. Чому ти так вважаєш?
2.
Народ завжди складає пісні про тих, хто віддав своє життя за рідну Україну.
Музичні інструменти України.
Бандура - музичний інструмент- символ України.
Кобза - предок бандури
Колісная ліра
Бугай
Бухало
Козобас, басоля.
Ансамбль українських народних інструментів називається ТРОЇСТІ МУЗИКИ.Легенда про троїстих музик.
Про свою троїсту музику гуцули створили поетичну легенду…
Три легені — скрипаль, цимбаліст та сопілкар — закохалися у дівчину. Вибираючи собі нареченого, дівчина запропонувала їм принародно змагатись у грі: чиє виконання народ визнає найліпшим — за того вийде заміж.
Кожний легінь грав на своєму інструменті найулюбленішу мелодію. Та ж виконання було таким майстерним, що жодний не одержав переваги. Тоді дівчина звеліла кожному зіграти одну й ту ж пісню, — але й цього разу не розсудили найкращого…
Залишилося останнє — грати легіням разом. Та від сумісної гри народилася нечувана досі, чарівна музика і народ вирішив — не слід розлучати легінів.
А музику ту назвали ТРОЇСТОЮ МУЗИКОЮ…
Легенда про троїстих музик.
Про свою троїсту музику гуцули створили поетичну легенду…
Три легені — скрипаль, цимбаліст та сопілкар — закохалися у дівчину. Вибираючи собі нареченого, дівчина запропонувала їм принародно змагатись у грі: чиє виконання народ визнає найліпшим — за того вийде заміж.
Кожний легінь грав на своєму інструменті найулюбленішу мелодію. Та ж виконання було таким майстерним, що жодний не одержав переваги. Тоді дівчина звеліла кожному зіграти одну й ту ж пісню, — але й цього разу не розсудили найкращого…
Залишилося останнє — грати легіням разом. Та від сумісної гри народилася нечувана досі, чарівна музика і народ вирішив — не слід розлучати легінів.
А музику ту назвали ТРОЇСТОЮ МУЗИКОЮ…
Сьогодні не обов'язково має бути троє музикантів. Головне, щоб звучали українські народні інструменти
Троїсті музики
Дримба
Трембіта
Народні танці України.
АРКАН — український гуцульський ритуальний народний чоловічий танець. Фактично до сих пір у гуцулів керуючим є «чоловічий союз», умовно названий - «Аркан». Сам танець «Аркан», якому горців Карпат, по легенді, навчили могутні богатирі, які спустилися з гір, є обрядом посвячення гуцульського дванадцятилітнього хлопця у воїна. Після першої участі в танці він отримував право танцювати, носить бартку (маленька сокира на довгій ручці, для боротьби з хижаками у лісі) і підперезатися широким поясом.
Бартка
5клас. Контрольна робота №2.Тема. Народна музика.
1 рівень
1.(1б.) Яким словом називається усна народна творчість? Як це слово перекладається на українську мову? Хто для нас зберігає народні твори?
2.(0,5б.) Які музичні твори з’явилися раніше вокальні чи інструментальні? Чому?
3.(1б.)Які різновиди народних пісень тобі відомі?
2 рівень.
4.(3 б)Визнач і надпиши назви українських народних інструментів.
1. 2. 3.4.
5. 6. 7. 8.
5.(0,5б.) Музичний інструмент-символ України.
3 рівень
6.(0,5б.) Улюблений танець запорізьких козаків.
7.(2б.) Порівняй історичні пісні та думи (різне, спільне)
8.( 1б.) Хто такі Троїсті музики?
4 рівень.
9.(0,5б.) Гуцульський національний та ритуальний танець.
10.(2б.) Що тобі відомо про цей пам’ятник?
Музика, як казка
Музика, як казка, музика — жива.
І не треба серцю будь-які слова.
В музиці — найвищі ніжні почуття.
В ній любов і туга, та саме життя.
Музика, як море, то штормить, то ні.
Там знаходить серце рятівні вогні.
Музика, як сонце, гріє нам серця,
Їй нема початку і нема кінця.
І чого не зможеш словом досягти,
В музиці розкажеш щиру правду ти.
- Як ти гадаєш, коли з'явилася музика?
- Хто такі археологи?
- Про що тобі говорять знахідки археологів?.
- Назви найперший музичний інструмент, який подарувала людині сама Природа.
- Що таке ритм?
- На які три групи поділяються музичні інструменти за способом видобування з них звуку?
- Хто створив твір " Образ шуму"?
С. В. Рахманінов "Вокаліз".
Віолончель
Флейта
Скрипка
Перший рівень
1.(1б.)Що таке музичне мистецтво?
2.(0,5б.)Найперший музичний інструмент, який кожній людині подарувала природа.
3. (0,5б.)Література – це мистецтво…
4. (0,5б.)Скільки музикантів чи співаків у квартеті?
5. (0,5б.)Живопис – це мистецтво…
Другий рівень
6.(0,5б.)Що таке цикл у музичному мистецтві?
7.(1б.)Як називається цикл, який М. П. Мусоргський створив під впливом відвідування виставки робіт свого друга-художника?
8. (1б.) Чим різняться вокальні та інструментальні твори?
9.(0,5б.) Яка музика не знала нот і не має авторства?
10. (0,5б.)Як називається великий колектив співаків?
Третій рівень
11. (0,5б.)Як називається великий колектив музикантів?
12. (2,5б.) Що ти знаєш про музичну мову?
· чергування коротких та довгих звуків називають …
· за швидкість руху музики відповідає …
· сила звуку - це …
· за висотою звуки поділяються на три…
· забарвлення музики – це …
Четвертий рівень
13.(1б.) Закресли зайву назву музичного твору.
«Баба Яга», «Жарт», «Зозуля», «Прелюдія».
Аргументуй свою думку.
14.(1,5б.)Визнач і напиши види мистецтва. (1,5бал.)
Седьмого вальса легкий шаг,
Как вешний ветерок,
Как трепетанье птичьих крыл,
Как мир, который я открыл
В сплетенье нотных строк.
Еще звучит тот вальс во мне,
Как облако в голубизне,
Как родничок в траве,
Как сон, что вижу наяву,
Как весть о том, что я живу
С природою в родстве.
Послухай ніжні звуки флейти Пана.
- Намалюйте те, про що, на ваш погляд, розповіла музика.
- Придумайте назву.
- Поясніть свій вибір.
Кращі роботи учнів 5-х класів зібрані у відеоролику.
Письмове опитування 5клас.
(Писати тільки відповіді!!!)
1.
Хто є батьком
симфонічного оркестру?
2.
Як слово
«симфонія» перекладається на українську мову?
3.
Яка
цифра співзвучна зі словом «соліст».13,8,1,16,10.
4.
Які вам
відомі твори, що допомагають розібратися у складі симфонічного оркестру? Напишіть назви та авторів.
5.
Яке слово
зайве? Оркестр, квартет, дует, тріо.
6.
Перелічіть
струнно-смичкову групу симфонічного оркестру від інструменту, який звучить
найнижче до інструменту цієї групи, який має найвищий голос.
7.
Яке
слово зайве? Труба, туба, гобой, валторна, тромбон. Аргументуй свій вибір.
8.
Який музичний
інструмент виконує тему кішки у симфонічній казці?
9.
Тему якого
героя у симфонічній казці виконує фагот?
10.
Які
музичні інструменти у симфонічній казці імітують постріли зі зброї?
11.
Хто
керує симфонічним оркестром?
12.
Перелічіть
усі групи симфонічного оркестру.
Комментариев нет:
Отправить комментарий